-
Meaning in the Making : Introducing a Hermene...
Häftad bok. ArtMonitor Avhandling. 2013. 377 sidor.
Nyskick. Välaktat ex i nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197999373
- Titel
- Meaning in the Making : Introducing a Hermeneutic Perspective on the Contribution of Design Practice to innovation
- Författare
- Jahnke, Marcus
- Förlag
- ArtMonitor Avhandling
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 377 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 164 x 242 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 916 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- In recent years interest has grown in design’s contribution to innovation. However, up-close studies of the meeting between design practice and traditional companies are sill lacking. This may be one reason why rhetoric arguing the benefit of design is often related to innovation concepts that fail to capture tacit and embodied dimensions of design as an aesthetic practice. This thesis builds on the results of an experimental research-approach in which five designers involved multi-disciplinary groups of non-designers in experiencing design practice hands-on in five \"non-designerly\" companies. In the interventions established product understandings were challenged, initially leading to friction. However, the immersion in design hands-on meant that established meaning-spaces were gradually expanded through processes of entwined conversation and hands-on making. In these processes new product understandings were developed through aesthetic deliberation and material practice, which lead to innovative concepts that could not have been developed before the interventions. This study thus sheds light on how the emergence of innovative concepts can be understood as processes of meaning-making, and how design practice may provide the necessary processes for such innovation work. It also suggests that when design practice is abstracted away, as in the concept of design thinking, relevant dimensions of design’s contribution to innovation may be lost.
ArtMonitor Avhandling 9789197999373 -
Nova : Verktyg och metoder för normkreativ in...
Häftad bok. Wolters Kluwer / Vinnova. 2016. 38 + 54 kort sidor.
Nyskick. NOVA innehåller konkreta verktyg och handfasta metoder för alla som vill skapa normkreativa lösningar, som är inkluderande tillgängliga och hållbara. Bok med 38 sidor och 54 kort. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187537431
- Titel
- Nova : Verktyg och metoder för normkreativ innovation
- Författare
- Alves, Mariana
- Förlag
- Wolters Kluwer
- Utgivningsår
- 2016
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 120 x 190 mm Ryggbredd 35 mm
- Vikt
- 480 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- NOVA innehåller konkreta verktyg och handfasta metoder för alla som vill skapa nomkreativa lösningar - dvs lösningar som är inkluderande, tillgängliga och hållbara.
Produkter, tjänster, miljöer och andra lösningar begränsar idag många människor för att de skapats utifrån en alltför snäv förståelse för deras verkliga situation och djupliggande behov. En anledning är att det ofta saknas kunskap om hur normer och värderingar påverkar resultatet av innovations- och utvecklingsarbete. Det här materialet stödjer utvecklare i att både analysera behov och att omsätta kunskapen i nytänkande och värdeskapande lösningar.
Materialets fokus är på normer som diskriminerar, men egentligen är innehållet användbart i alla innovationssamanhang. All verklig innovation handlar om att utmana normer!
Produkten är i form av en box om 52 kort.
Författare är Mariana Alves, Karin Ehrnberger, Marcus Jahnke och Åsa Wikberg Nilsson.
Wolters Kluwer / Vinnova 9789187537431
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn